Einde Seizoensfeest 2023

Wedstrijdstrijdverslag

EINDE SEIZOENSFEEST BIJ RESTAURANT FINCA LA VUELTA.

Vandaag hebben ruim 42 leden genoten, in de feestelijk omgetoverde tuin van restaurant Finca La Vuelta, van de overheerlijke tapas hapjes en drankjes en dat alles ter gelegenheid van feit dat het golf seizoen 2022~2023 ten einde is en wij nu kunnen gaan genieten van andere dingen.

Onze muzikant Roberto deed zijn uiterste best om de sfeer er goed in te houden en dat lukte uitstekend.

Vandaag ook dan eindelijk de eindstand van de ESCALERA van de 9 en 18 hole spelers en van het BIRDIE klassement.

Onze voorzitter Jona Visser heeft ons eerst een korte terugblik op het afgelopen seizoen gegeven.

De Rojales Cup 2022 was een enorm succes dankzij de inzet van het gehele team.

Nog nooit zoveel inschrijvingen gehad.

Dit jaar wordt de 10e editie gespeeld op 30 september en uiteraard zullen wij gaan proberen om het nog mooier te gaan maken.

Alle sponsoren hebben hun toezegging gedaan en ook weer een paar nieuwe bedrijven hebben zich aangemeld,

Er is de afgelopen maanden veel gebeurt bij La Marquesa met o.a. een nieuw clubgebouw alwaar de Caddymaster een prachtig nieuwe ontvangstruimte heeft gekregen en ook onze club heeft een mooie ruimte ter beschikking.

Het nieuwe restaurant met een prachtig terras welke een mooie uitzicht op de golfbaan geeft.

Er gaat nog meer gebeuren maar dat zal nog wel even duren. De Huidige hole 9 wordt een par 6. De green en omgeving is zo goed als klaar alleen moet er nog e.e.a gebeuren met de elektriciteit masten en kabels die dwars door de golfbaan heen staan.

Maar dat zal nog wel de nodige tijd vergen. Wij wachten geduldig verdere informatie van de directie van La Marquesa af.

Het aantal leden blijft maar toenemen en dat is super en ook de sfeer in de club blijft geweldig en dat is ook de bedoeling uiteraard..

Dat is toch mede te danken aan een grote groep vrijwilligers die zich belangeloos inzetten met heel erg veel enthousiasme.

Eén van hen werd door Jona extra bedankt en dat is geheel terecht Caroline.

Haar inzet is enorm en haar enthousiasme is bijzonder aanstekelijk en ook dank zij haar hebben we weer geweldig genoten van de golfuitjes naar El Plantio en Roda Golf en Lo Romero.

Maar er zijn meerdere leden die zich extra inzetten zoals de wedstrijdcommissie ( Bert Feenstra en Jona Visser ) onder de bezielende leiding van Caroline van der Meer – de Rojales Cup commissie – de prijzen commissie To en Ab Vink die wekelijks zich uitsloven om leuke prijzen te verzinnen, onze Webbeheerder Hans van der Meer die erg veel werk verzet om het E-Golf4U systeem up to date te houden en ook de website voorziet van actuele informatie, Hans van 't Wout voor zijn wekelijkse bijdrage met foto's en een verslag van de wedstrijddag op Facebook.

Maar ook het bestuur en dan is er zonder verder namen te noemen een groep vrijwilligers die wekelijks de kaarten uitdelen etc etc.

Allemaal Pro Deo doen zij hun uiterste best om het de leden van onze Nederlandse Golfclub Costa Blanca naar hun zin te maken.

Speciaal werden Ab en To nog eens extra bedankt voor alle jaren dat zij de prijzen hebben verzorgd maar nu hebben besloten het stokje over te dragen aan Monique Rood en Ria v Tol.

Allemaal hartelijk bedankt voor de vele uren die jullie er in hebben gestoken!

De einduitslag van de ESCALERA bij de 9 hole spelers

1e: Guy Goukens met 174 punten ( gemiddeld 21,7 punten )

2e: John Maes met 170 punten ( vorig jaar 168 )

3e: Ruud Braams met 158 punten

De einduitslag bij de 18 hole spelers.

1e: Kees Berlijn met 303 punten ( gemiddeld 37,8 punten)

2e: Twanny Rooijackers met 299 punten ( zij heeft slechts 10 wedstrijden gespeeld)

3e: Mirella Feenstra ook met 299 punten, maar een hogere Hcp.

Twanny, het allerbeste en wij denken aan je hoor. Beterschap.

Het BIRDIE klassement is gewonnen door:

Ernst Langeveld met in totaal 12 Birdies

Bestuur ontzettend bedankt voor deze heerlijke middag welke zeer goed verzorgd was met heerlijke hapjes en drankjes.

Uiteraard ook Finca La Vuelta bedankt voor de uitstekende verzorging van ons feest.

Het is nu echt even over met de clubwedstrijden op de donderdag en wij hopen dat jullie allemaal een hele fijne zomer zullen hebben.

Wij hopen jullie weer te mogen begroeten op donderdag 7 september want dan spelen wij de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen 2023- 2024

Hans van ´t Wout