Einde seizoensfeest 2022

Restaurant Finca La Vuelta.

Vandaag hebben ruim 40 leden genoten, in de feestelijk omgetoverde tuin van restaurant Finca La Vuelta,van een heerlijke '' late lunch '' welke bestond uit overheerlijke tapas hapjes, en dat alles ter gelegenheid van feit dat het golf seizoen 2021~2022 ten einde is en wij nu kunnen gaan genieten van andere dingen op de donderdag. ( Alhoewel.......)

Ook onze muzikant deed zijn uiterste best om de sfeer er goed in te houden en dat lukte uitstekend. Kijk maar eens naar de foto's.

Vandaag ook dan eindelijk de eindstand van de ESCALERA van de 9 en 18 hole spelers en van het BIRDIE klassement.

Maar voordat het zover was heeft onze voorzitter Jona Visser ons een korte terugblik op het afgelopen seizoen gegeven.

De leuke en ook helaas minder leuke dingen kwamen aan bod zoals het ongeluk waarvan Jan Tetro het slachtoffer is geweest en wat diepe indruk heeft achtergelaten bij vele spelers. Gelukkig gaat het met Jan goed, maar hij zal toch onder controle blijven.

Maar gelukkig hebben we ook weer genoten van erg leuke nieuwe golf evenementen zoals de golfuitjes naar El Plantio en Roda Golf.

Ook het Torneo de Amistad was super op Vista Bella en het nieuwe 3 daagse Torneo de Tapas was zeer geslaagd.

En zeker het laatste toernooi de Copa de Fundadores was echt geweldig. André en Renée Jonker hebben er een echt feest van gemaakt. Muchos Gracias !!

De explosieve groei van het aantal leden is volgens de voorzitter mede te danken aan de positieve sfeer die er onder onze leden heerst en de mond op mond reclame doet de rest.

Ook de enorme metamorfose die golfbaan La Marquesa heeft ondergaan, wat nog niet ten einde is, is niet ongemerkt voorbij gegaan en dat maakt de keuze voor vele nieuwe leden ook gemakkelijker.

Er komen nog meer veranderingen door de baan heen en dus wordt het alleen maar aantrekkelijker om er op te spelen. Het blijft spannend waar men steeds mee bezig is.

Ook bedankte de voorzitter de vele vrijwilligers die steeds maar weer wekelijks zich inspannen om het de leden naar de zin te maken.

De wedstrijdcommissie ( Bert Feenstra en Jona Visser ) onder de bezielende leiding van Caroline van der Meer die zeer aanstekelijk werkt en zorgt voor een geweldig leuke afsluiting van de wedstrijddag – de Rojales Cup commissie – de prijzen commissie To en Ab Vink die wekelijks zich uitsloven om leuke prijzen te verzinnen, de Webbeheerder Hans van der Meer die erg veel werk verzet om het E-Golf4U systeem up to date te houden en ook de website voorziet van actuele informatie, de Facebook beheerder Hans van 't Wout voor zijn wekelijkse bijdrage met foto's en een verslag van de wedstrijddag. Maar ook het bestuur en dan is er zonder verder namen te noemen een groep vrijwilligers die wekelijks de kaarten uitdelen etc etc. Allemaal Pro Deo doen zij hun uiterste best om het de leden van onze Nederlandse Golfclub Costa Blanca naar hun zin te maken.

Allemaal hartelijk bedankt voor de vele uren die jullie er in hebben gestoken!

Wie de ESCALERA en het BIRDIE klassement heeft gewonnen was voor vele geen verrassing want het was goed te volgen op E-Golf4u, maar toch was het op de laatste golfdag j.l. donderdag toch een issue.

Proberen om een plaatsje hoger te komen op de ladder is toch het doel geweest van een aantal spelers waaronder ikzelf. ( Helaas lukte mij dat net niet, maar Caroline wel. )

De uiteindelijke winnaar van de ESCALERA bij de 9 hole spelers is:

John Maes met 168 punten over de beste 8 wedstrijden en dus een gemiddelde van 21 punten per wedstrijd van die 8 wedstrijden en dat is echt geweldig.

2e werd Ruud Braams met 156 punten en 3e Wim Pin met 152 punten

Bij de 18 hole spelers is de winnaar geworden:

Margriet Bliemer met 311 punten over de beste 8 wedstrijden en dus een gemiddelde van 38,8 punten per wedstrijd van die 8 gespeelde wedstrijden en dat is super goed te noemen.

2e werd Caroline van der Meer met 301 punten en 3e Jona Visser met 297 punten

Het BIRDIE klassement is gewonnen door:

Ernst Langeveld met in totaal 16 Birdies en dat blijkt ruim voldoende voor de eindoverwinning.

En tegen 19,00 uur kwam er een einde aan een echt geweldige afsluiting van ons golfseizoen.

Bestuur ontzettend bedankt voor deze heerlijke middag welke zeer goed verzorgd was met heerlijke hapjes en drankjes. Uiteraard ook Finca La Vuelta bedankt voor de uitstekende verzorging van ons feest.

Het is nu echt even over met de clubwedstrijden op de donderdag en wij hopen dat jullie allemaal een hele fijne zomer zullen hebben.

Wij hopen jullie weer te mogen begroeten op donderdag 8 september want dan spelen wij de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen 2022- 2023.

Hans van ´t Wout